המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

מחברת: עו"ד רובי אלבראנס

עו"ד רובי אלבראנס

עו"ד רובי אלבראנס הינה לשעבר מנהלת ענף וועדת ערר במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. לעו"ד אלבראנס ניסיון בניהול אלפי ערעורים על מגוון הסוגיות הרפואיות בגינן נשללים רישיונות נהיגה במכון הרפואי. עו"ד אלבראנס מכהנת כיום כיו"ר ועדת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים של לשכת עורכי הדין.
תוכן עניינים

על פי דו"ח מבקר המדינה, מדי שנה, למעלה מ-40,000 נהגים נדרשים להתמודד עם המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המרב"ד). עבור כ-25,000 מתוכם מדובר במפגש בעל משמעויות הרות גורל, שכולל בדיקות רפואיות ו/או פסיכולוגיות לבחינת כשירותם לנהיגה.

מי מזומן למכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, הידוע גם בתור "מכון הארבעה" (על שם מיקומו הקודם ברחוב הארבעה בתל אביב), פועל בתור הזרוע הרפואית של רשות הרישוי. זאת מכוח תקנות התעבורה וצו שר הבריאות.

אחד מתפקידיו המרכזיים נוגע להמלצות הניתנות על ידו לרשות הרישוי בנושאים הנוגעים לכשירות רפואית לנהיגה. המכון רשאי להמליץ על אי כשירות אדם לנהיגה, על כל ההשלכות הכרוכות בדבר. אין זה עניין של מה בכך שכן המלצותיו כמעט תמיד מתקבלות על ידי רשות הרישוי. בין הנהגים המופנים למרב"ד ניתן למנות:

  • נהגים שהיו מעורבים בתאונת דרכים (ושהדבר דווח על ידי משטרת ישראל).
  • מבקשי רישיון נהיגה לרכב משא כבד או לרכב ציבורי.
  • נהגים לאחר שלילה אשר נשלחו למכון על ידי משרד הרישוי.
  • נהגים אשר נשלחו למכון לאחר דיווח שניתן מבית המשפט.
  • נכים המופנים על ידי המוסד לביטוח לאומי וכן נכי משרד הביטחון.
  • נהגים או מבקשי רישיון נהיגה אשר סובלים מבעיות רפואיות ובריאותיות (שהופנו על ידי משרד הרישוי למכון).
  • נהיגה שהופנו למכון הרפואי בעקבות דיווח רופא (מכוח סעיף 12ב' לפקודת התעבורה).
  • נהגים מבוגרים המופנים לבדיקות מפאת גילם.
  • אזרחים שהורשעו ו/או השתמשו בסמים ואלכוהול (ואשר הופנו על ידי משטרת ישראל, משרד הרישוי או צה"ל).
  • נהגים אשר מחויבים להתייצב לבדיקת ביקורת מתוקף החלטת של וועדת ערר במרב"ד.

משרד עורכי דין ז'ורבסקי אלבראנס הינו בעל התמחות ייחודית וספציפית בהליכים הנוגעים למכון הרפואי.

עו"ד רובי אלבראנס כיהנה כיועצת המשפטית של ועדת ערר והמכון הרפואי ובמשך מספר שנים נחשפה לאלפי תיקים והליכים.

עו"ד איל ז'ורבסקי היה מעורכי הדין הראשונים בישראל אשר העניקו ליווי וייצוג משפטי לנבדקים העומדים מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. משרדנו מכיר היטב את ההליכים מול המכון הרפואי מכל צדי המתרס.

לתיאום שיחת ייעוץ ראשוני ללא עלות

השאר פרטים בטופס צור קשר

או חייג: 050-9693593

שימו לב, ההתמודדות עם המכון הרפואי תלויה בנסיבות הזימון. אין דין נהג אשר מבקש לראשונה רישיון נהיגה למשאית כדין אדם מבוגר שזומן מפאת גילו. אין דומה מקרה של זימון בעקבות דיווח רופא קופת חולים כסיטואציה של זימון לאחר שלילה. ההתנהלות מול המכון הרפואי צריכה להיקבע לפי סיבת הזימון. זאת, תוך היכרות מעמיקה עם הניואנסים המשפטיים (ובמידת הצורך גם הרפואיים והפסיכולוגים) שיושבים בבסיס הזימון למכון.

זימון למכון הרפואי – חשיבות הייעוץ והליווי המשפטי

המלצות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים יכולות כאמור להיות הרות גורל לגבי עתיד רישיון הנהיגה של הנבדק. זאת, עד לרמה של פסילה לצמיתות מחמת אי כשירות לנהיגה. אין להקל ראש בזימון ומומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי (ובהקדם).

משרד עורכי דין ז'ורבסקי אלבראנס מייצג ומלווה נהגים רבים (חדשים, ותיקים ומקצועיים) בהליכים מול המכון הרפואי. החל משירותי ייעוץ ראשוניים לגבי הגשת המסמכים הרלבנטיים, דרך הכנה לבדיקות במרב"ד, וכלה בייצוג משפטי במהלך הבדיקה, הגשת ערר על החלטת הוועדה לוועדת ערר ואף הגשת ערעור על החלטת וועדת ערר לבית המשפט המחוזי.

לתיאום שיחת ייעוץ ראשוני ללא עלות

השאר פרטים בטופס צור קשר

או חייג: 050-9693593

זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים

לפי הגדרת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, נהגים אשר נמצאו אשמים בכתבי אישום פלילים או בתיקים בפני בית המשפט לתעבורה, עלולים למצוא עצמם מקבלים זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים ,כעבור זמן ולעיתים אף כעבור שנים מיום הרשעתם. אותם נהגים למעשה מזומנים לבדיקות, אשר במהלכן יבדקו בודקי המכון את מידת כשירותם האישיותית לנהיגה בטוחה. נקודת המוצא של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים היא כי כל מפגש של אזרח עם רשויות החוק יכול להצביע על מידת נכונותו לציית לחוקי התנועה ומכאן ניתן לגזור את מידת מסוכנותו במלאכת הנהיגה.

מה יונח בפני בפני המכון הרפואי

בפני המכון הרפואי ימצא גיליון ההרשעות של הנבדק הן הפלילי והן התעבורתי. ניתן לומר כי גיליון ההרשעות של הנבדק הנו מסמך קריטי אשר מידת השפעתו על המשך נהיגתו של הנבדק, גדולה מאוד.

גיליון ההרשעות הפלילי והתעבורתי מרכז את כל התיקים אשר נפתחו כנגד הנבדק ותוצאות החלטות בית המשפט בהם. בנוסף, בגיליון ההרשעות אשר מצוי אצל המרב"ד מופיעים גם כל תיקי החקירה בהם הוא נחקר וכל התיקים הסגורים בהם לא הוגשו כתבי אישום, באם היו כאלה.

בודקי המרב"ד לעיתים רבות מידי , נותנים משקל יתר לגיליון ההרשעות אשר אינו מציג כהלכה את נסיבות כל מקרה ומקרה המפורטים בו.

תיקים בהם הורשע אזרח בשימוש בסמים מכל סוג שהוא או בעבירות אלימות והפרעה לסדר הציבורי, עלולים להביא לפסילת רישיונו של הנבדק. יתרה מכך, רבים הם המקרים בהם גם תיקי חקירה אשר מפורטים בגיליון ההרשעות מהווים סיבה מוצדקת אצל בודקי המכון לפסילת רישיון נהיגה וזאת אף אם לא הוגש בהם כתבי אישום.

למעשה, מצב הדברים כיום הוא שכל מפגש מתועד עם המשטרה יכול למעשה להוות סיבה מדוע לא יחודש רישיון נהיגה של הנבדק.  

מי הם הגורמים אשר נדרשים לדווח ויכולים להביא לכדי זימון למכון הרפואי לביטוחת בדרכים?

ישנם גורמים נוספים מלבד משטרת ישראל אשר נדרשים לדווח במידה ומתעורר ספק בקשר להתאמתו האישיותית של אזרח לנהיגה בטוחה ולאור כך ישלח זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צה"ל נדרש לדוגמא לדווח על חיילים אשר השתחררו כאשר קיבלו פרופיל הכרוך בסעיפים נפשיים ויכול להצביע על ליקוי בשיקול הדעת ויכולת השיפוט של הנבדק. למעשה חובת הדווח  קיימת גם כלפי רופאים ובתי חולים אשר עוסקים בבריאות הנפש עליהם חלה החובה לשלוח למכון הרפואי לבטיחות בדרכים נבדקים אשר קיים לגביהם החשש כי מידת התובנה והמודעות העצמית כמו גם יכולתם בהפקת לקחים הנה לקויה ונדרשת בדיקת המכון הרפואי בעניינם. 

בנוסף, זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים ישלח לאזרח כאשר מתקבל דיווח בקשר עם מצבו הבריאותי אשר עלול להשפיע על כושר נהיגתו לדוגמא, בעיות ראייה, בעיות לב וכלי דם, בעיות במערכת העצבים, גידולים ממאירים, בעיות שלד ועוד.

קביעת כשירות רפואית לנהיגה הנה אומנות הנעה בין תקנים להנחיות רפואיות, כאשר בתחומים מסוימים ההתניה חלוטה ומעוגנת בהנחיות, ובחלקה מותרת לשיקול הדעת של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

מהי המשמעות של זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

כאמור, מטרתו של המכון הינה לאתר את הנהגים שאינם כשירים לנהוג ולדאוג לכך כי לא יסכנו את שאר משתמשי הדרך. בטיחות בדרכים הוא שם כולל לפעולות העוסקות במניעת תאונות דרכים למזעור מספר הנפגעים ולהפחתת חומרת הפגיעות בתאונות כאלה. בישראל ידוע שמספר תאונות הדרכים גבוה מאד ולכן חלק ממאבקה של המדינה לצורך הפחתת מספר תאונות הדרכים מתמקד גם בגורם האנושי. זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים מאפשר לזהות ולהעריך הפרעות תפקוד הנגרמות מכל הסיבות המפורטות לעיל ולסבירות שהן תשבשנה את יכולות הנהיגה.

משמעות הבדיקה אצל מכון הרפואי?

ישנם אנשים שהנהיגה היא מקור פרנסתם העיקרי ולכן עבורם זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים יהיה לא רק חשוב מאד אלא חורץ גורלות. אמנם קיימת האפשרות לערער על קביעת המכון אך אין ספק שעצם הזימון והסיכון הגבוה שכשירות הנהיגה של הנבדק תוטל בספק, יש בה כדי לאים על יציבותו התעסוקתית והתפקודית של הנבדק.

אל המכון מומלץ להגיע מוכנים ועדיף בליווי עורך דין המומחה ומכיר  את פעילות המכון. משרד ז'ורבסקי אלבראנס עוסק בנושא מזה יותר משני עשורים ומציע ייצוג וייעוץ אישי ומקצועי לכל מי שזומן להגיע לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. אנחנו כאן בשבילך!

מכון רפואי משרד הרישוי

כחלק ממאבק המדינה בתאונות הדרכים, הוקם גוף שנקרא  מכון רפואי משרד הרישוי או בשמו המוכר יותר: המכון הרפואי לבטיחות בדרכים שכל מטרתו היא לבצע בדיקות ,אבחונים רפואיים, אישיותיים ומשפטיים, לנהגים שיכול להיות ואינם מתאימים או כשירים לנהיגה. למומחי המכון ישנה השפעה ישירה על מגוון רחב של החלטות או פעולות הקשורות למשרד הרישוי. במידה ויוחלט לגבי נהג זה או אחר כי אינו כשיר לנהוג ולאחוז בהגה – הרי שהמלצת המכון הרפואי בדבר פסילת רישיון הנהיגה תאומץ תמיד ע"י משרד הרישוי, אשר מהווה את הסמכות הסופית והחוקית להכרזת רישיונו של אדם כפסול או מותר- הכל בהתאם לנסיבות. לפעילותו של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים חשיבות רבה ובזכותו נהגים שאינם המסכנים את עצמם ונהגים אחרים יורדים מהכביש. עם זאת, לעיתים בשל סרבול המערכת ורצון לא לקחת סיכונים בוחני המכון ממהרים לפסול רישיון של אדם שלא בצדק. כאן מגיע תפקידו של עורך דין המתמחה בכל הקשור למכון הרפואי.

מכון רפואי משרד הרישוי – אילו בדיקות מתבצעות שם?

על מנת לקבל החלטה האם אדם מסוים שקיבל זימון להגיע למכון אכן כשיר לנהיגה – יש לבצע מגוון רחב של בדיקות ואבחונים הן פיזיים והן פסיכולוגיים, נפשיים ומנטליים ובעיקר סקירה מעמיקה בגיליון הרשעותיו התעבורתי והפלילי לרבות תיקים בהם הוא נחקר. כאשר מקבלים זימון לבדיקות ב מכון רפואי משרד הרישוי למעשה עוברים שרשרת של מומחים לכלל הנושאים הנדרשים לבדיקה כאשר כל מקרה נבדק לגופו של עניין. לאחר סיום ביצוע כל הבדיקות הנדרשות תתקבל ההחלטה האם אותו אדם כשיר לשמש כנהג או שמא ייפסל מהאפשרות להחזיק ברישיון נהיגה. חשוב להבין את ההשלכות מרחיקות הלכת במקרה של פסילת רישיון ואת המשמעות של אי כשירות לנהיגה. עוד חשוב להבין כי לעיתים קרובות ובשל העומס הרב המוטל על עובדי מכון רפואי משרד רישוי, אין ביכולתם לרדת לפרטי פרטים של כל מקרה ומקרה. פעמים רבות אנו למדים כי בפני מכון רפואי משרד רישוי לא הייתה התמונה המלאה של המקרה אשר בגינו הופנה אזרח לבדיקה, גם אם הופנה מסיבה רפואית וגם אם הופנה עקב סיבה משפטית או התנהגותית. לאור המידע החסר , נפסלו נהגים רבים מלנהוג הלא עוול בכפם.

התייעצות וייצוג הולם ומקצועי של עורך דין, קרוב לוודאי היו מונעים את פסילת רישיונו של האדם.

מדוע קיימים המכון והבדיקות שבו

המכון הרפואי הוקם על מנת לשמש מענה לריבוי תאונות הדרכים אשר ברובן נגרמות בשל הגורם האנושי . מכון רפואי משרד רישוי מתיימר לסנן את הנהגים אשר עקב מצב בריאותם הפיזית או הנפשית או שמאופן נהיגתם מסתמן כי הם מהווים סכנה לשאר המשתמשים בדרך מלנהוג.

במשרד עורכי דין ז'ורבסקי אלבראנס מכירים לעומק את פעילות המכון הרפואי ועם ניסיון של אלפי טיפול באלפי תיקים אנחנו שמחים לסייע, ללוות ולייעץ במגוון רחב של מקרים או תיקים שקשורים באי כשירות לנהיגה ומטופלים במכון הרפואי.

מכון הארבעה תל אביב

מכון הארבעה תל אביב הוא שמו העממי של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים אשר פועל מטעם משרד הבריאות. במכון מבוצעות מגוון בדיקות שמטרתן לקבוע האם אזרחים המבקשים להחזיק ברישיון נהיגה אכן כשירים לכך מבחינה רפואית- פיזית, קוגניטיבית ונפשית.. אין מדובר בהכרח בנהגים המתפרנסים מנהיגה אלא בכל אדם שצריך או מבקש לחדש את רישיון הנהיגה שלו אך התעורר ספק כלשהו בנוגע לכשירותו לנהוג ולאחוז בהגה. זימון למכון יכול להישלח גם בשל מעורבותו של הנהג בתאונת דרכים, הפנייה של משטרת ישראל על רקע מעורבותו בתיקי תעבורה או תיקים פליליים או בעקבות הפניה מרופא המכיר אותו ומטיל ספק בכשירותו לנהוג, או כאשר חל שינוי כלשהו במצבו של אדם המטיל ספק בכשירותו לנהיגה. . אנשי המקצוע והמומחים של המכון יקבעו על פי מגוון נתונים רפואיים ומשפטיים, האם הוא יוכל לנהוג או שלא. למרות חשיבות הדבר, יש לציין שלעיתים בוחנים מומחי המכון מקרים בחומרה רבה מדי כדי לא לקחת סיכונים, אך עבור הנהג, במידה והדבר אינו מוצדק, מדובר בהרעה באיכות חייו. הדבר משמעותי במיוחד אם הוא מתפרנס מנהיגה. לכן, מומלץ לפני ההגעה לזימון להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום.

הבדיקות של מכון הארבעה תל אביב

על מנת להעריך בצורה נכונה ומדויקת את כשירותו של אדם זה או אחר לנהיגה יש לבצע לא מעט בדיקות – הן פיזיות והן קוגניטיביות. לשם כך חלק מהצוות של מכון הארבעה תל אביב יכלול הן רופאים והן פסיכולוגים ופסיכיאטרים. לאחר ביצוע מכלול הבדיקות, מעבר על הניירת המשפטית והאבחונים הדרושים תתקבל החלטה האם הנבדק רשאי להחזיק ברישיון נהיגה או שמא יש לפסול את הרישיון שלו-באופן זמני או לצמיתות. עם זאת, גם לאחר הכרעת המכון עדיין יש מוצא והוא האפשרות לערער על החלטת אנשי המקצוע של המכון. את תהליך הערעור מומלץ מאוד לעבור כשעורך דין תעבורה המומחה בעניין המכון הרפואי נמצא לצידכם. הוא ייעץ אילו  מסמכים כדאי להביא לוועדת הערר ואילו יכולים דווקא להפחית את הסיכוי לשינוי ההחלטה. כך גם לגבי  דברים שתאמרו במעמד הוועדה.

בחירת עורך דין מומחה בתחום

בוחני מכון הארבעה תל אביב וסניפים אחרים של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ברחבי הארץ מכירים היטב את עבודתם, יודעים על מה לשים דגש בבדיקות ואיך להכריע לגבי החלטה כה חשובה האם אדם כשיר לעלות על הכביש. בהתאם לכך, עורך הדין שיהיה לצידכם צריך גם הוא להיות מומחה בתחום, להכיר היטב את כל החוקים על סעיפיהם אשר יכולים להיות רלוונטיים ולהביא לשינוי ההחלטה שהתקבלה או תתקבל לאחר ביצוע הבדיקות

קיבלת זימון למכון הרפואי? מומלץ להגיע לאחר קבלת ייעוץ משפטי מקצועי ממשרד עורכי דין שיש לו ניסיון רב עם פעילותו של המכון ועם ייצוג לקוחות בתחום. משרד ז'ורבסקי אלבראנס עוסק בתחום מעל 20 שנה ומעניק שירות מקצועי ביחס אישי לכל לקוח

שאלות ותשובות בנושא המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, הידוע גם כ- "מכון הארבעה תל אביב" (בשל כתובתו הישנה ברחוב הארבעה), פועל כזרוע הרפואית של משרד הרישוי.

בין הנהגים שמקבלים זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים:

  • מבקשי רישיון לרכב משא כבד ורישיון לרכב ציבורי.
  • נהגים שנשלחו על ידי משרד הרישוי לאחר שלילת רישיון או דיווח בית משפט.
  • נכים המדווחים על ידי המוסד לביטוח לאומי או על ידי משרד הביטחון.
  • נהגים או מבקשי רישיון נהיגה שקיבלו הפניה למרב"ד בשל בעיות רפואיות ובריאותיות
  • נהיגה שהופנו למרב"ד בעקבות דיווח רופא (מכוח סעיף 12ב' לפקודת התעבורה).
  • אזרחים שדווחו ע"י המשטרה, צה"ל או משרד הרישוי ככאלה המשתמשים בסמים ואלכוהול או כאלו שהיו מעורבים בתאונת דרכים

לאחר קבלת זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים יש צורך בהכנת חומר אשר בפני הנציגים המקצועיים של המכון הרפואי ובהתאם לסיבת הזימון. במידה ומדבוק בזימון על רקע רפואי יש להכין את המסמכים הרפואיים, כגון תוצאות בדיקות, סיכום פגישות עם רופאים וכד' בהתאם לסיבה הרפואית שבגינה קיבל הנבדק את הזימון.

במקרים של דיווח משטרה, בית משפט בשל עבר תעבורתי, פלילי, שימוש בסמים וכד', יש להכין את גיליון ההרשעות של הנבדק (הפלילי והתעבורתי) שמרכז את כל התיקים אשר נפתחו כנגד הנבדק והחלטות בית המשפט בנוגע אליהן.

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים פועל כזרוע רפואית של משרד הרישוי ומטרתו לאתר את הנהגים שאינם כשירים לנהוג או לוודא שנהגים המבקשים רישיון נהיגה על רכב משא כבר או רכב ציבורי, כשירים למשימה ובסופו של דבר לדאוג לכך כי לא יסכנו את שאר הנהגים והולכי הרגל בדרכים.

מכון הארבעה תל אביב הוא השם הנפוץ של "המכון הרפואי לבטיחות בדרכים" אשר פועל תחת משרד הבריאות כזרוע מבצעת של משרד הרישוי.

במכון מבוצעות מגוון בדיקות רפואיות במטרתן לבחון כשירות רפואית ונפשית לנהיגה על כל רכב פרטיים וחריגים (משא כבד, ציבורי וכד')

מכון הארבעה או בשמו האמיתי- המכון הרפואי לבטיחות בדרכים נמצא בכתובת דרך מנחם בגין 116, תל-אביב, קומה 6.

קבלת הקהל לבירורים במכון הארבעה תל אביב חייבה להיעשות באמצעות זימון תור מראש דרך מוקד "קול הבריאות" 5400*.

קיימים מספר חניונים בתשלום בהם יכולים הנבדקים להחנות במרחק הליכה מהמרב"ד.

הבדיקה במכון הרפואי כרוכה בתשלום אגרה. התשלום מיועד לאזרחים  שזומנו לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים ונדרשו לתשלום. בירורים נוספים ניתן לעשות מול מוקד קול הבריאות בטלפון 5400*.

את אגרת הבדיקות ניתן לשלם באשראי בתשלום מקוון או בעמודות התשלום במכון וכן במזומן בבנק הדואר.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאר פרטים או חייג:

050-9693593

אודות ז'ורבסקי - אלבראנס

משרד עורכי דין ז'ורבסקי – אלבראנס מתמחה בדיני תעבורה ומציע מניפת שירותים משפטיים מקצועיים ואיכותיים.

משרדנו חרט על דגלו גישה ייחודית אשר רואה את "הלקוח במרכז", והערכים המנחים אותנו הם רגישות, מקצועיות, בקיאות, עדכנות, שקיפות, אמינות ויצירתיות משפטית.

אנחנו נעזור לך להחזיר את הרישיון שלך. עם ניסיון של מעל 20 שנה, אנחנו כאן בשבילך! משרד עו"ד ז'ורבסקי – אלבראנס מומחים בתעבורה והמכון הרפואי

כך אנחנו יכולים לסייע לך:

לכל שאלה בנושא ניתן ליצור קשר דרך האתר או לחייג למספר:
050-9693593

נשמח לשמוע מה דעתכם על המאמר:

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את:

שלילת רישיון בשל מגבלת ראייה

שלילת רישיון בשל מגבלת ראייה

הנהיגה היא פעולה מורכבת הדורשת יכולות ראייה תקינות. ראייה לקויה עלולה לפגוע משמעותית ביכולת לזהות סכנות בכביש, להעריך מרחקים ומהירויות ולעבד מידע במהירות הנדרשת. כתוצאה מכך, נהגים עם בעיות ראייה נמצאים בסיכון מוגבר לתאונות דרכים. לכן, משרד התחבורה קבע נהלים המחייבים נהגים עם בעיות ראייה לעבור בדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד). 

קרא עוד »

תודה שפנית, נחזור אליך תוך כמה שעות ביום העבודה

תודה שפנית, נחזור אליך תוך כמה שעות ביום העבודה