בדיקת כשירות רפואית לנהיגה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאר פרטים או חייג: 050-9693593

מחברת: עו"ד רובי אלבראנס

עו"ד רובי אלבראנס

עו"ד רובי אלבראנס הינה לשעבר מנהלת ענף וועדת ערר במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. לעו"ד אלבראנס ניסיון בניהול אלפי ערעורים על מגוון הסוגיות הרפואיות בגינן נשללים רישיונות נהיגה במכון הרפואי. עו"ד אלבראנס מכהנת כיום כיו"ר ועדת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים של לשכת עורכי הדין.
תוכן עניינים
בדיקת כשירות רפואית לנהיגה

אין זה מובן מאליו להיות נהג ולקבל את האישור לנהוג ואת רישיון הנהיגה התקף למשך כמה שנים. בעולם הרפואה הפיזית או המנטלית ידועים כמה וכמה מצבים בריאותיים שיכולים לגרום לכך שפעולת הנהיגה לא תוכל להתבצע בצורה נכונה וסדירה ולכן ישנם לא מעט אזרחים אשר מנועים מקבלת רישיון נהיגה בשל חוסר כשירות. כשירות רפואית לנהיגה או היעדרה קובעים אנשי מקצוע של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, שם מתבצעת בדיקת כשירות רפואית לנהיגה. הבדיקה כוללת כמה וכמה מבדקים ובדיקות רפואיות פיזיות ועל בסיס מכלול התשובות או התוצאות תתקבל ההחלטה האם אדם זה או אחר אשר נבדק במרב"ד רשאי לנהוג אך חשוב מכך – כשיר לנהיגה.

מה כוללת בדיקת כשירות רפואית לנהיגה?

מכיוון שכל אדם אשר מגיע למכון מופנה מסיבה שונה, הרי שאפשר למצוא בארסנל המקצועי של העובדים שם מגוון רחב של בדיקות ואבחונים לצורך ביצוע בדיקת כשירות רפואית לנהיגה – בדיקות רופא כללי, אבחון על יד פסיכיאטר, מפגשים עם פסיכולוג ובדיקת נרקולוג. לאחר בחינת מכלול התוצאות וההתרשמויות של כלל אנשי המקצוע שבחנו את הנבדק ובדקו את החומר הרפואי ו/או המשפטי אותו נדרש הנבדק למסור ,תתקבל ההחלטה האם הוא כשיר לנהיגה והאם אפשר וניתן לאשר לו את קבלת רישיון הנהיגה. המטרה של הבדיקה היא איתור מוקדם של הנהגים העלולים להוות סכנה ומניעת נהיגתם וזאת במטרה למנוע תאונת דרכים ופגיעה בשאר המשתמשים בכבישים ובדרכים.

ישנה חשיבות עליונה להכנת הנבדק לבדיקות המבוצעות במרב"ד וסינון החומר הרפואי/משפטי אותו מבקש המרב"ד בעניינו של הנבדק , לעיתים ללא קשר למהות הסיבה אשר בגינה הוא הופנה לבדיקת רישיונו. התנהלות המרב"ד אשר מתמודד עם עשרות אלפי נהגים המופנים אליו לבדיקות, מסורבלת מאוד ואזרחים רבים מוצאים עצמם עובדי עצות אל מול מערכת אשר לעיתים פועלת בשיטת "סרט נע" . אזרחים אלה זקוקים לייצוג והכוונה על מנת שלא יפלו בין הכיסאות וימצאו עצמם נטולי כל אפשרות לנהוג כחוק.

מהו המכון ולמה מבוצעות בו בדיקות אלה?

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הנו זרוע ביצועית של משרד הבריאות ומטרתו לאתר נהגים העלולים להיות מסוכנים. המחוקק באמצעות פעולות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים שם למטרה את צמצום תאונות הדרכים ומניעת האלימות בכבישים כמטרה עליונה וחשובה. בדיקת כשירות רפואית לנהיגה כוללת בדיקות ואבחונים במגוון תחומים על מנת לאתר את הבעיות האמיתיות שעלולות להפריע לנבדק להיות נהג אחראי ולכן תמיד יבוצעו כמה בדיקות וההחלטה תתקבל לאחר שקלול התוצאות או התשובות כולן.

ליום בדיקת כשירות רפואית לנהיגה מומלץ להגיע לאחר קבלת ייעוץ מקצועי מעורכי דין שמכירים את המכון הרפואי ופועלו.

משרד עו"ד ז'ורבסקי אלבראנס מספק שירות מקצועי, מנוסה ומיומן בתחום זה. עם למעלה מ 20 שנות ניסיון וטיפול באלפי תיקים ועררים במכון הרפואי, נוכל לעזור גם לך!

כשירות רפואית לנהיגה

כשירות רפואית לנהיגה

כשירות לנהיגה כוללת את סך הכישורים הנדרשים מנהג  על מנת לנהוג בכביש בצורה בטוחה, בין אם אלה כישורים פיזיים או קוגניטיביים. מצבו הרפואי של נהג, יכול להצביע על קיומה או היעדרה של כשירות רפואית לנהיגה ולכן חשוב מאד לרשויות המדינה לדעת ולוודא שמי שמחזיק רישיון נהיגה תקף, אכן כשיר ומתאים לכך. כאשר מתעוררים ספקות או שאלות לגבי כשירותו של אדם זה או אחר, הוא יופנה למכון הרפואי אשר יקבע האם הוא כשיר להמשיך ולנהוג או לקבל רישיון נהיגה לראשונה.

מהי חשיבותה של כשירות רפואית לנהיגה?

מלאכת נהיגה כרוכה בהפעלת כל מערכת החושים, יכולות פיזיות, כישורים, יכולת התמודדות במצבי לחץ, אינסטינקטים , יכולת קוגניטיבית ועוד.

בנוסף לניסיון הנהיגה המצטבר, הנהג חייב לשמור על ריכוז, להבין את הסיטואציה שבה הוא נמצא וכמובן שבריאותו הכללית תהא ללא דופי. כל פגיעה במצב בריאותו של הנהג, עלולה לפגום בכושר הנהיגה ולכן אם יש ספק לגבי  כשירות רפואית לנהיגה של נהג זה או אחר הרי שחשוב מאד לבחון לעומק את הדבר.  לשם כך קיים מנגנון הבדיקה אצל המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, בו מבוצעות בדיקות רפואיות וקוגניטיביות שונות, תוך בדיקת מסמכים רפואיים ומשפטיים, זאת על מנת לקבל את ההחלטה לגבי כל נהג האם הוא אכן כשיר לנהיגה או שמא יש לפסול את חידוש רישיון הנהיגה שלו. ישנם מקרים בהם, בשל המערכת המסורבלת ורצון שלא לקחת סיכונים מיותרים קובע המכון שלנהג או מועמד לנהיגה אין כשירות רפואית לנהיגה מתאימה וזאת שלא בצדק. עורך דין מומחה בתחום יוכל להעלות את הסיבות מדוע הקביעה אינה מוצדקת

המודעות שיש כיום לנהיגה ולבדיקות כשירות

כאמור, בישראל קיימת בעיה קשה של בטיחות בדרכים הבאה לדי ביטוי בריבוי תאונות דרכים שבחלק מהמקרים נובעות מעניין נהיגה למרות חוסר כשירות רפואית לנהיגה וכדי שלא לקחת סיכונים מיותרים ישנן פסילות רישיון שאינן מוצדקות. במצב כזה ניתן לפנות ובלבקש ועדת ערר אליה חשוב מאוד להגיע לאחר התייעצות עם עורך דין המומחה לתעבורה ולמכון לבטיחות בדרכים. גם אם זהו זימון ראשון למכון כדאי להתייעץ עם עורך דין לפני כן. חשוב לבחור עורך דין בעל ניסיון רב בתעבורה בכלל ובכל הקשור לנושא המכון הרפואי לבטיחות בדרכים בפרט. מומלץ לבדוק מהו הוותק שלו, ולוודא שישנם מקרים דומים בהם טיפל בהצלחה.

משרד ז'ורבסקי אלבראנס מתמחה בתחום התעבורה ולאחר ניסיון של מעל 20 שנים ואלפי לקוחות לאורך השנים , יש לנו הזכות והכבוד לתת שירות ללקוחות שקיבלו המלצה מחבר או בת משפחה שטופלו בהצלחה על ידינו. אנחנו כאן בשבילך!

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאר פרטים או חייג:

050-9693593

אודות ז'ורבסקי - אלבראנס

משרד עורכי דין ז'ורבסקי – אלבראנס מתמחה בדיני תעבורה ומציע מניפת שירותים משפטיים מקצועיים ואיכותיים.

משרדנו חרט על דגלו גישה ייחודית אשר רואה את "הלקוח במרכז", והערכים המנחים אותנו הם רגישות, מקצועיות, בקיאות, עדכנות, שקיפות, אמינות ויצירתיות משפטית.

אנחנו נעזור לך להחזיר את הרישיון שלך. עם ניסיון של מעל 20 שנה, אנחנו כאן בשבילך! משרד עו"ד ז'ורבסקי – אלבראנס מומחים בתעבורה והמכון הרפואי

כך אנחנו יכולים לסייע לך:

לכל שאלה בנושא ניתן ליצור קשר דרך האתר או לחייג למספר:
050-9693593

נשמח לשמוע מה דעתכם על המאמר:

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את:

עישון קנאביס בזמן נהיגה

האם שימוש בקנאביס רפואי מחייב זימון לבדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים בישראל משתמשים בקנאביס רפואי לטיפול במגוון מצבים רפואיים. כתוצאה מכך, עולה השאלה האם שימוש בקנאביס רפואי מחייב זימון לבדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המרב"ד).

התשובה לשאלה זו אינה חד משמעית. בעבר, נהגים המחזיקים ברישיון לקנאביס רפואי היו מחויבים לעבור בדיקה במרב"ד באופן אוטומטי. אולם, בשנת 2019, משרד הבריאות פרסם הנחיה חדשה ששינתה את המצב.

קרא עוד »
תשלום אגרה ועדת ערר

תשלום אגרה לפני הדיון בועדת ערר

ועדת ערר של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד) היא גוף שנועד לבחון מחדש החלטות רפואיות בנוגע לרישיונות נהיגה. אדם שהוחלט על פסילת רישיונו או הגבלתו, או מי שנדרש לעבור בדיקות רפואיות מיוחדות, רשאי להגיש ערר לוועדה זו.

קרא עוד »

תודה שפנית, נחזור אליך תוך כמה שעות ביום העבודה

תודה שפנית, נחזור אליך תוך כמה שעות ביום העבודה