הכנה לבדיקה במרב"ד

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאר פרטים או חייג: 050-9693593

מחברת: עו"ד רובי אלבראנס

עו"ד רובי אלבראנס

עו"ד רובי אלבראנס הינה לשעבר מנהלת ענף וועדת ערר במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. לעו"ד אלבראנס ניסיון בניהול אלפי ערעורים על מגוון הסוגיות הרפואיות בגינן נשללים רישיונות נהיגה במכון הרפואי. עו"ד אלבראנס מכהנת כיום כיו"ר ועדת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים של לשכת עורכי הדין.
תוכן עניינים

זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המרב"ד) הוא איננו עניין של מה בכך. על פי נתוני משרד הבריאות, כ-40,000 נהגים ומבקשי רישיון בישראל מקבלים זימון מסוג זה בכל שנה. למעלה מ-60% מהזימונים אף עוברים את שלב ה"ניירת" ודורשים בדיקות רפואיות ופסיכולוגיות. לעתים הנבדק אף מופנה לבדיקות ספציפיות לפי שיקול דעת המכון.

המרב"ד הוא גוף רפואי אשר בין תפקידיו המרכזיים ידועה סמכותו להמליץ על כשירות לנהיגה. נהגים ומבקשי רישיון מזומנים לעמוד בפני המכון הרפואי אשר בודק את עניינם ומקבל בהתאם המלצה שמועברת לרשות הרישוי. מכיוון שרשות הרישוי לא תסטה מהמלצות המכון, החלטה שאיננה מטיבה עם הנהג עלולה לגרור השלכות מרחיקות לכת. החל מהגבלת רישיון נהיגה לרכבים מסוימים ועד מניעה ואף פסילה לצמיתות.

אמנם ניתן להגיש ערר על החלטות המכון הרפואי לוועדת ערר, ואמנם ניתן גם לערער על החלטת וועדת ערר לבית המשפט המחוזי, אך ברור שמומלץ להתמודד עם הסוגיה בראשיתה.על הנהג או מבקש הרישיון להגיע לבדיקה במרב"ד כשהוא מוכן ובקיא בפרטים. יתרה מזו, הנבדק רשאי להציג מסמכים מטעמו ואף להיות מיוצג במעמד הוועדה על ידי עורך דין.

משרד עורכי דין ז'ורבסקי אלבראבנס מתמחה בדיני תעבורה והינו בעל ניסיון ספציפי וייחודי בהתנהלות מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. עורך הדין אייל ז'ורבסקי מייצג נהגים ומבקשי רישיון מול המכון הרפואי כבר שנים רבות (והיה מהראשונים בישראל אשר עסקו בתחום). עו"ד רובי אלבארנס מכירה את עבודת המכון ברמה מעמיקה שכן טרם כניסתה לשוק הפרטי כיהנה כמנהלת אגף וועדת ערר במרב"ד (ובכובעה זה, כאחראית על הפן המשפטי בוועדה, טיפלה בסוגיות משפטיות שונות ומגוונות). משרדנו מכיר את ההתנהלות במכון הרפואי מכל צדי המתרס ואנו מעניקים ללקוחותינו שירות משפטי – מקצועי ואיכותי – שיוצא מתוך תפיסה רוחבית.

מה כוללת הכנה לבדיקה במרב"ד?

ישנן סיבות שונות היכולות להוליד זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים ועל כן בשלב ראשון עלינו להבין היטב במה מדובר. כלומר, מהי סיבת הזימון ומהם האתגרים שאיתם מתמודד הנהג או מבקש הרישיון. למשל, האם הזימון נעשה בעקבות עבירות תעבורה, האם בשל מצב רפואי, האם מפאת גיל או שמא לאור הרישיון המבוקש (לדוגמה, רישיון אוטובוס או לרכב כבד), וכדומה.

לאחר מכן, יש להתחקות אחר נסיבותיו האישיות של הנהג או מבקש הרישיון תוך שימת דגש על היבטים תעבורתיים, רפואיים, אישיותיים, פליליים וכו'. במידת הצורך תגובש חוות דעת רפואית אשר תסייע להציג באופן נכון את הטיעונים והעמדה של הנבדק בנושא המדובר.

הכנה לבדיקה במרב"ד כוללת עריכת היכרות לאדם עם הפרוצדורה והתנהלותה. כיצד יש לפנות לגורמי הוועדה, מהם זכויותיו של הנהג או מבקש הרישיון, מהם הטיעונים הצפויים שיועלו כנגדו ואיך עליו להשיב עליהם, אילו דברים עליו להימנע מלומר וכדומה. כמו כן, שירותי משרדנו כוללים גם ייצוג בוועדה על ידי עורך דין מטעמנו.

הכנה נכונה ומקצועית לבדיקה במרב"ד עשויה להשפיע רבות על ההמלצה העתידית שתתקבל לגבי הנהג או מבקש רישיון הנהיגה. עשרות אלפי הנהגים שמתמודדים עם הבדיקה במכון הרפואי מדי שנה אינם מורגלים במעמד כה מורכב אשר עלול לקפל בחובו השלכות מרחיקות לכת.

מיותר לציין כי הלחץ והחששות יכולים לגרום לטעויות מצערות שיהיה קשה לאחר מכן לתקנן או להסירן מהפרוטוקול. ככל שהנבדק יהיה מוכן בצורה טובה יותר, וככל שהוא ייעזר לשם כך בעורך דין המתמחה בתחום, כך גדלים בהתאמה הסיכויים שדברים ייבחנו באופן ענייני.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאר פרטים או חייג:

050-9693593

אודות ז'ורבסקי - אלבראנס

משרד עורכי דין ז'ורבסקי – אלבראנס מתמחה בדיני תעבורה ומציע מניפת שירותים משפטיים מקצועיים ואיכותיים.

משרדנו חרט על דגלו גישה ייחודית אשר רואה את "הלקוח במרכז", והערכים המנחים אותנו הם רגישות, מקצועיות, בקיאות, עדכנות, שקיפות, אמינות ויצירתיות משפטית.

אנחנו נעזור לך להחזיר את הרישיון שלך. עם ניסיון של מעל 20 שנה, אנחנו כאן בשבילך! משרד עו"ד ז'ורבסקי – אלבראנס מומחים בתעבורה והמכון הרפואי

כך אנחנו יכולים לסייע לך:

לכל שאלה בנושא ניתן ליצור קשר דרך האתר או לחייג למספר:
050-9693593

נשמח לשמוע מה דעתכם על המאמר:

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את:

עישון קנאביס בזמן נהיגה

האם שימוש בקנאביס רפואי מחייב זימון לבדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים בישראל משתמשים בקנאביס רפואי לטיפול במגוון מצבים רפואיים. כתוצאה מכך, עולה השאלה האם שימוש בקנאביס רפואי מחייב זימון לבדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המרב"ד).

התשובה לשאלה זו אינה חד משמעית. בעבר, נהגים המחזיקים ברישיון לקנאביס רפואי היו מחויבים לעבור בדיקה במרב"ד באופן אוטומטי. אולם, בשנת 2019, משרד הבריאות פרסם הנחיה חדשה ששינתה את המצב.

קרא עוד »
תשלום אגרה ועדת ערר

תשלום אגרה לפני הדיון בועדת ערר

ועדת ערר של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד) היא גוף שנועד לבחון מחדש החלטות רפואיות בנוגע לרישיונות נהיגה. אדם שהוחלט על פסילת רישיונו או הגבלתו, או מי שנדרש לעבור בדיקות רפואיות מיוחדות, רשאי להגיש ערר לוועדה זו.

קרא עוד »

תודה שפנית, נחזור אליך תוך כמה שעות ביום העבודה

תודה שפנית, נחזור אליך תוך כמה שעות ביום העבודה