שלילת רישיון

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאר פרטים או חייג: 050-9693593

מחברת: עו"ד רובי אלבראנס

עו"ד רובי אלבראנס

עו"ד רובי אלבראנס הינה לשעבר מנהלת ענף וועדת ערר במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. לעו"ד אלבראנס ניסיון בניהול אלפי ערעורים על מגוון הסוגיות הרפואיות בגינן נשללים רישיונות נהיגה במכון הרפואי. עו"ד אלבראנס מכהנת כיום כיו"ר ועדת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים של לשכת עורכי הדין.
תוכן עניינים
שלילת רישיון

שלילת רישיון נהיגה

פקודת התעבורה והתקנות המותקנות לפיה, כוללות רשימה הארוכה של עבירות תנועה ותעבורה ברמות שונות של חומרה. ישנן עבירות שהעונש עליהן יהיה קנס כספי, כאלה שיגררו קביעת נקודות לנהג וישנן עבירות חמורות העלולות להביא לכדי שלילת רישיון הנהיגה של הנהג שעבר את העבירה. אין ספק שמדובר בעניין משמעותי ומהותי, שכן אנשים רבים מסתמכים על רישיון הנהיגה שלהם לא רק בחייהם הפרטיים והאישיים, אלא גם לצורך פרנסה, ולכן שלילת רישיון הנהיגה מהווה עונש כבד העשוי להשפיע על מהלך חייו הרגיל של מבצע העבירה. אין ספק שהדרך הפשוטה ביותר להימנע משלילת הרישיון היא התנהגות נאותה בכביש וציות לכלל חוקי התנועה והתעבורה.

מהן העבירות אשר דינן שלילת רישיון

על מנת שיתגבש האיום של  שלילת רישיון, יהיה על האזרח למצא עצמו מעורב בביצוע עבירה חמורה, כגון – אי עצירה בתמרור עצור, אי מתן זכות קדימה, נהיגה תחת השפעה של אלכוהול או סמים, ביצוע עבירה שיש בה כדי סיכון ממשי של עוברי אורח, עקיפה תוך כדי חציית קו הפרדה רצוף אי הגשת עזרה בקרות תאונת דרכים, נהיגה ללא רישיון נהיגה ועוד. עבירות אלה הינן בעלות פוטנציאל סיכון גבוה ועלולות להסתיים בפגיעה במשתמשי הדרך ולכן הן עבירות שנחשבות לחמורות במיוחד. קצין משטרה יכול לקבל את ההחלטה על פסילת הרישיון של אותו נהג עד מועד המשפט, וזאת כצעד מניעתי.

איך מתמודדים עם פסילת הרישיון?

חשוב מאד לפנות אל עורך דין מומחה ובעל ניסיון בתחום של חוקי התעבורה וטיפול במקרים של תאונות דרכים, שכן הוא זה שמכיר את התייחסות התביעה המשטרתית ובתי המשפט לכל עבירה אשר מובאת בפני בית המשפט  ועלולה לגרום לשלילת רישיון הנהיגה של הנהג. שלילת רישיון היא צעד חריף ומהותי ולכן לא מומלץ לנהג להתמודד עם השלכות הפסילה בעצמו. עורך דין מקצועי ומיומן שיודע כיצד להתמודד עם המערכת, יוכל לבחון לעומק את התיק המובא בפניו ,האם קיימת  הצדקה לפסילה או אם לאו, ולהציע אסטרטגיית פעולה שתפחית את חומרת העונש. מסיבה זו לא מומלץ לנסות להתמודד עם העניין לבד.

משרד ז'ורבסקי אלבראנס מתמחה בתחום התעבורה ובעל ניסיון של מאות תיקים בהם היה איום או נשלל רישיון בפועל ואנחנו גאים ואינספור הצלחות בניהול תיקים מורכבים ובייצוג בבתי המשפט לתעבורה ברחבי הארץ. אנחנו כאן בשבילך!

כשירות רפואית לנהיגה

שלילת רישיון נהיגה רפואי

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הנו הגורם המוסמך על פי תקנות התעבורה לעניין הערכת כשירות רפואית לנהיגה. עניינו של המרב"ד בין השאר, הוא בעיסוק ברפואה תעבורתית. בתוך תפקידו הנו משמש כגוף המקצועי המייעץ לרשות הרישוי.

רישיונות הנהיגה הנם בתחום סמכות הרישוי. המלצות המרב"ד מועברות לרשות הרישוי ליישומן.

שלילת רישיון נהיגה רפואי מתבססת על מסקנת סקירת מצב בריאותו של נוהג/ת או מבקש רישיון נהיגה. מטרת הבדיקה לוודא שהוא/היא עומד בדרישות רפואיות לרישיון נהיגה. במילים אחרות, מדובר במסקנת סקירה של מכלול הבעיות הרפואיות (גופניות ונפשיות) של נוהג או מבקש רישיון נהיגה, זיהוי והערכת הפרעות תפקוד הנגרמות בגינן ולסבירות שהן תשבשנה יכולות נהיגה, ובעקבות כך עשויות לשבש יכולות נהיגה ולהגביר את הסיכוי לאירוע של תאונת דרכים או כל אירוע אחר העלול לסכן את ציבור הנהגים .

מוסכם כיום שלבעיות רפואיות מסוימות ישנה סבירות גבוהה ליצור הפרעת-תפקוד שתהיה גורם משמעותי לתאונת דרכים. עם בעיות אלה נמנות: הפרעות ראייה, בעיות לב וכלי דם, בעיות במערכת העצבים. ישנה כמובן התייחסות מעמיקה לבעיות בתחום בריאות הנפש שבעקבותיהן עלולות להגיע עבירות תנועה חמורות, רצידיבזם של עבריינות תנועה, נהיגה בהשפעת חומר פסיכואקטיבי (סמים אלכוהול, תרופות מרשם. כל אלה הם חלק מתחומי העיסוק של המכון הרפואי ועלולים להביא לכדי מה שמוגדר שלילת רישיון נהיגה רפואי.

איך נקבעת שלילת רישיון נהיגה רפואי?

הדבר חשוב בעיני מי שאמון על בטיחות האזרחים שנמצאים בדרכים (נהגים, רוכבים והולכי רגל כאחד) הוא שכל מי שעומד לאחוז בהגה יהיה כשיר לכך מכל בחינה שהיא – נפשית, פסיכולוגית, פיזית או מנטלית. הנהיגה היא פעולה רב חושית הכרוכה גם בהפעלת שיקול דעת וכישורים שמורים של קבלת החלטות בפרקי זמן קצרים ולכן ישנה חשיבות לכך שמי שמחזיק ברישיון נהיגה אכן יהיה כשיר לכך. שלילת רישיון נהיגה רפואי מבוססת על מניעת האפשרות לנהוג בשל מגבלה כזאת או אחרת ואין בה כדי להצביע על עבירה שביצע אותו אדם אלא רק על מצבו הבריאותי הכולל.

איך נקבעת שלילת הרישיון על בסיס מצב רפואי?

במכון הרפואי לבטיחות בדרכים מבוצעות בדיקות שונות המתבססות על מידע רפואי המתקבל מאת מוסדות השלטון -בתי החולים, בתי המשפט, משטרה, צה"ל ועוד, כאשר משמעות איכות ודיוק המידע הרפואי המובא לידיעת המרב"ד, הוא אשר יקבע בסופו של דבר את גורל רישיון הנהיגה של הנבדק והאם יש מקום לקבוע שלילת רישיון נהיגה רפואי.

למכון הרפואי מומלץ להגיע לאחר הכוונה ייעוץ מקצועי מאת עורכי דין אשר מכירים את המכון נהליו, תקניו ופועלו. משרד ז'ורבסקי אלבראנס בעל ניסיון רב שנים בייצוג אזרחים אל מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים וסייעו לאלפי נהגים לקבל בחזרה או לשמור על רישיון הנהיגה.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאר פרטים או חייג:

050-9693593

אודות ז'ורבסקי - אלבראנס

משרד עורכי דין ז'ורבסקי – אלבראנס מתמחה בדיני תעבורה ומציע מניפת שירותים משפטיים מקצועיים ואיכותיים.

משרדנו חרט על דגלו גישה ייחודית אשר רואה את "הלקוח במרכז", והערכים המנחים אותנו הם רגישות, מקצועיות, בקיאות, עדכנות, שקיפות, אמינות ויצירתיות משפטית.

אנחנו נעזור לך להחזיר את הרישיון שלך. עם ניסיון של מעל 20 שנה, אנחנו כאן בשבילך! משרד עו"ד ז'ורבסקי – אלבראנס מומחים בתעבורה והמכון הרפואי

כך אנחנו יכולים לסייע לך:

לכל שאלה בנושא ניתן ליצור קשר דרך האתר או לחייג למספר:
050-9693593

נשמח לשמוע מה דעתכם על המאמר:

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את:

עישון קנאביס בזמן נהיגה

האם שימוש בקנאביס רפואי מחייב זימון לבדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים בישראל משתמשים בקנאביס רפואי לטיפול במגוון מצבים רפואיים. כתוצאה מכך, עולה השאלה האם שימוש בקנאביס רפואי מחייב זימון לבדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המרב"ד).

התשובה לשאלה זו אינה חד משמעית. בעבר, נהגים המחזיקים ברישיון לקנאביס רפואי היו מחויבים לעבור בדיקה במרב"ד באופן אוטומטי. אולם, בשנת 2019, משרד הבריאות פרסם הנחיה חדשה ששינתה את המצב.

קרא עוד »
תשלום אגרה ועדת ערר

תשלום אגרה לפני הדיון בועדת ערר

ועדת ערר של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד) היא גוף שנועד לבחון מחדש החלטות רפואיות בנוגע לרישיונות נהיגה. אדם שהוחלט על פסילת רישיונו או הגבלתו, או מי שנדרש לעבור בדיקות רפואיות מיוחדות, רשאי להגיש ערר לוועדה זו.

קרא עוד »

תודה שפנית, נחזור אליך תוך כמה שעות ביום העבודה

תודה שפנית, נחזור אליך תוך כמה שעות ביום העבודה