מהי בדיקת כשירות רפואית לנהיגה ואיך יוצאים מזה?

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאר פרטים או חייג: 050-9693593

מחברת: עו"ד רובי אלבראנס

עו"ד רובי אלבראנס

עו"ד רובי אלבראנס הינה לשעבר מנהלת ענף וועדת ערר במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. לעו"ד אלבראנס ניסיון בניהול אלפי ערעורים על מגוון הסוגיות הרפואיות בגינן נשללים רישיונות נהיגה במכון הרפואי. עו"ד אלבראנס מכהנת כיום כיו"ר ועדת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים של לשכת עורכי הדין.
תוכן עניינים
מהי בדיקת כשירות רפואית לנהיגה ואיך יוצאים מזה?

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים עורך בדיקת כשירות רפואית לנהגים שהופנו על ידי משרד הרישוי, רופאים מטפלים או בתי משפט לתעבורה. לאחר ביצוע בדיקת כשירת רפואית לנהיגה, נשלחת המלצה למשרד הרישוי לגבי יכולתו של הנבדק לנהוג בבטחה. פסילת רישיון נהיגה לאחר בדיקה רפואית במכון מבוססת על הפוטנציאל של הנהג לפגוע בעצמו ובאחרים. לכל נהג פסילת הרישיון מהווה בעיה, אך עבור מי שנוהג לפרנסתו זוהי בעיה חמורה שבעתיים. חשוב לדעת שהחלטת המכון אינה סופית וניתן לערער עליה בעזרת עורך דין מומחה שזהו תחום ההתמחות המרכזי שלו.

באילו מצבים מקבלים זימון למכון הרפואי?

אי כשירות לנהיגה מבחינה רפואית מהווה גורם לתאונות ולפגיעת נהגים הן בעצמם והן במשתמשי הדרך. ישנן אוכלוסיות שונות של נהגים המזומנות למכון הרפואי לבטיחות בדרכים:

  • נהגים שמצבם הרפואי עלול לסכן אותם וגם את המשתמשים בדרך. מדובר על מחלות כגון אפילפסיה, פרקינסון, מחלות לב או בעיות נשימתיות קשות ועוד.
  • עברייני תנועה סדרתיים שצברו מספר רב של נקודות.
  • נהגים שנתפסו עם כמות גדולה של אלכוהול או עם סמים בדמם
    (לעיתים גם אדם שנתפס עם סמים ללא קשר לנהיגה יישלח לבדיקה במכון)
  • אנשים בעלי נכות פיזית או בעיה נפשית
  • אנשים המעוניינים להוציא רישיון נהיגה לרכב ציבורי כמו אוטובוס או רכב הסעות ומונית, או רשיון לרכב משא כבד כמו משאית או סמיטריילר.

המכון החליט על פסילת רישיון. מה ניתן לעשות?

במידה והמכון החליט על פסילת הרישיון, הוא מעביר את חוות דעתו למשרד הרישוי, שהוא הגוף המוסמך לפסול את הרישיון בפועל, ולרוב מקבל את חוות הדעת של המכון. אם הוחלט על פסילת הרישיון לאחר הבדיקות, עדיין שמורה הזכות לערער על כך. את הערר יש להגיש עד 30 יום ממועד ההחלטה, רצוי בעזרת עורך דין המומחה בתחום ספציפי זה של ייצוג בפני וועדת הערר של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. לערר רצוי לצרף גם מסמכים רפואיים המעידים שהבסיס להחלטת המכון אינו נכון. עד כמה שנראה שהחלטת המכון הרפואי היא סוף הדרך, במקרים רבים מומלץ לנסות ולערער. חשיבות בחירת עורך הדין היא קריטית. עורך הדין צריך להיות מומחה בנושא הן מבחינת הכרת החוקים והתקנות לפרטי פרטים והן בעמידה ובהתנהלות מול  רופאי וועדת הערר.

משרד עורכי דין ז'ורבסקי- אלבראנס בעל ניסיון וותק רב בתחום תעבורה ובפרט בהתמודדות מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. למשרדנו הצלחות רבות ונהגים רבים זכו לקבל את רישיונם בעזרתנו. נשמח לעזור גם לך!

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאר פרטים או חייג:

050-9693593

אודות ז'ורבסקי - אלבראנס

משרד עורכי דין ז'ורבסקי – אלבראנס מתמחה בדיני תעבורה ומציע מניפת שירותים משפטיים מקצועיים ואיכותיים.

משרדנו חרט על דגלו גישה ייחודית אשר רואה את "הלקוח במרכז", והערכים המנחים אותנו הם רגישות, מקצועיות, בקיאות, עדכנות, שקיפות, אמינות ויצירתיות משפטית.

אנחנו נעזור לך להחזיר את הרישיון שלך. עם ניסיון של מעל 20 שנה, אנחנו כאן בשבילך! משרד עו"ד ז'ורבסקי – אלבראנס מומחים בתעבורה והמכון הרפואי

כך אנחנו יכולים לסייע לך:

לכל שאלה בנושא ניתן ליצור קשר דרך האתר או לחייג למספר:
050-9693593

נשמח לשמוע מה דעתכם על המאמר:

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את:

עישון קנאביס בזמן נהיגה

האם שימוש בקנאביס רפואי מחייב זימון לבדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים בישראל משתמשים בקנאביס רפואי לטיפול במגוון מצבים רפואיים. כתוצאה מכך, עולה השאלה האם שימוש בקנאביס רפואי מחייב זימון לבדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המרב"ד).

התשובה לשאלה זו אינה חד משמעית. בעבר, נהגים המחזיקים ברישיון לקנאביס רפואי היו מחויבים לעבור בדיקה במרב"ד באופן אוטומטי. אולם, בשנת 2019, משרד הבריאות פרסם הנחיה חדשה ששינתה את המצב.

קרא עוד »
תשלום אגרה ועדת ערר

תשלום אגרה לפני הדיון בועדת ערר

ועדת ערר של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד) היא גוף שנועד לבחון מחדש החלטות רפואיות בנוגע לרישיונות נהיגה. אדם שהוחלט על פסילת רישיונו או הגבלתו, או מי שנדרש לעבור בדיקות רפואיות מיוחדות, רשאי להגיש ערר לוועדה זו.

קרא עוד »

תודה שפנית, נחזור אליך תוך כמה שעות ביום העבודה

תודה שפנית, נחזור אליך תוך כמה שעות ביום העבודה